بازار شب عید اجاره کساد شد+جدول
بازار شب عید اجاره کساد شد+جدول

اکوایران: در محله دروازه شمیران، حداقل بودجه مورد نیاز برای رهن کامل آپارتمانی با ۴۰ تا ۵۰ مترمربع زیربنا و ۴ سال ساخت و با امکانات، به ۵۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش اکوایران، بررسی از بازار رهن و اجاره در منطقه ۱۲ پایتخت نشان می دهد، علی‌رغم اینکه این منطقه به داشتن متقاضی دائم اجاره معروف است، هم‌اکنون در وضعیت رکود قرار دارد.

یک واسطه‌گر ملکی در محله دروازه شمیران به اکوایران می‌گوید: در بنگاه ملکی ما در ماه گذشته تنها دو مورد به قرارداد اجاره ختم شد و می‌شود گفت که ضعیف‌ترین ماه را گذراندیم، در ماه جاری نیز ۴ قرارداد تاکنون بسته شده است.

به گفته وی، در اردیبهشت و خردادماه شاهد روانه شدن موج مستاجران به بازار خواهیم بود و البته باید در نظر داشت که این تقاضا نیز منجر به افزایش قیمت‌ اجاره می‌شود.

برای مثال برای رهن کامل واحدی که ‌هم‌اکنون ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است، بنا به تجربه و روال سابق، در اردیبهشت برخی موجران این مبلغ را به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش می‌دهند.

در محله دروازه شمیران، حداقل بودجه مورد نیاز برای رهن کامل آپارتمانی با ۴۰ تا ۵۰ مترمربع زیربنا و ۴ سال ساخت و با امکانات، به ۵۵۰ میلیون تومان نیاز است.

در محله دروازه شمیران، رهن آپارتمانی با ۷۵ مترمربع زیربنا و ۴ سال عمربنا و به همراه آسانسور، پارکینگ و انباری، ۳۰۰ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است. در محله ایران، رهن کامل واحدی ۱۰۵ متری و ۵ سال ساخت به همراه امکانات مذکور، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]