پاسخ لطیفی، معاون رییس جمهور درباره آزمون استخدامی؛ قرارداد، به معنای ورود به دولت نیست
پاسخ لطیفی، معاون رییس جمهور درباره آزمون استخدامی؛ قرارداد، به معنای ورود به دولت نیست

پاسخ معاون رییس جمهور درباره آزمون استخدامی دولت در سال ۱۴۰۲ حکایت از این دارد که تنها راه جذب در آموزش و پرورش آزمون است در حالی که نیروهای نهضت سوادآموزی با تجربه بالا هنوز تعیین تکلیف نشده اند!

بازار؛ گروه ایران: لطیفی، معاون رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار بازار درباره استخدام های دولتی در سال ۱۴۰۲ گفت: در حال حاضر دولت آزمون استخدامی برگزار می کند و کسانی که سابقه دارند به عنوان سنوات سنی محاسبه می شود تا محدودیت سنی نداشته باشند.

به گفته رییس سازمان امور استخدامی کشور تنها راه ورود به دولت آزمون است، کسانی که به صورت قراردادی با دولت همکاری دارند به معنای این است که کاری را انجام می دهند و به معنای ورود به دولت نیست

میثم لطیفی با بیان اینکه تنها راه ورود به دولت آزمون است، افزود: کسانی که به صورت قراردادی با دولت همکاری دارند به معنای این است که کاری را انجام می دهند و به معنای ورود به دولت نیست.

رییس سازمان امور استخدامی کشور با تاکید بر اینکه پیمانی ها و قراردادی ها باید از طریق آزمون وارد دولت شوند، تصریح کرد: نیروهای پیمانی هم از طریق آزمون همکاری می کنند و پیمانی ها به نوعی با شرکتی همکاری می کنند که دولت خدمتی را برونسپاری کرده و از طریق شرکتی آن کار انجام می شود.

لطفی با تاکید بر اینکه آزمون مسیری قانون و عادلانه برای ورود به دولت است، تصریح کرد: استخدام های آموزش و پرورش از طریق دانشکده فرهنگیان هم از مسیر آزمون کنکور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، در سال های اخیر تعداد نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش افزایش یافته به همین دلیل دولت تلاش کرده از طریق آزمون استخدامی نیروی مورد نیاز خود را جذب کند، در حالی که هنوز نیروهای مهرآفرین، معلمان نهضت سوادآموزی تعیین تکلیف نشده اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند دولت به جای اینکه خیلی روی آزمون تاکید کند، می تواند نیروهای باتجربه قراردادی، معلمان نهضت سوادآموزی دارای تحصیلات دانشگاهی را جذب آموزش و پرورش کند تا از این طریق ضمن کاهش هزینه آموزش، بهره وری در مدارس را هم بالا ببرد.

در چند وقت اخیر عده ای از معلمان مدارس به ویژه در مقطع دبستان از نهادهای گرفته شده اند که ارتباط چندانی با آموزش و پرورش ندارند و این مسأله ضمن اینکه منجر به کاهش سطح کیفی آموزش می شود منجر به نادیده گرفتن عدالت استخدامی هم می شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]