تلاش اسپانیا برای کنترل بیشتر بر دارایی‌هایی دیجیتال
تلاش اسپانیا برای کنترل بیشتر بر دارایی‌هایی دیجیتال

اکوایران: وزارت دارایی اسپانیا اعلام کرده در جهت کنترل بیشتر بر بازار کریپتو و جلوگیری از فرار مالیاتی، افرادی که نسبت به پرداخت مالیات خود غفلت داشته‌اند، دارایی‌های دیجیتیال خود را از دست خواهند داد.

به گزارش اکوایران، وزارت دارایی اسپانیا در حال کار روی اصلاحات قانونی برای افزایش نظارت بر ارزهای دیجیتال است تا امکان توقیف دارایی‌های دیجیتال برای تسویه بدهی‌های مالیاتی فراهم شود.

به نوشته کوین تلگراف، تغییرات پیشنهادی در ماده ۱۶۲ قانون مالیات عمومی اسپانیا به آژانس مالیاتی این کشور اجازه می دهد تا دارایی‌های رمزنگاری‌شده متعلق به مالیات‌دهندگان دارای بدهی معوق را شناسایی و توقیف کند.

یک فرمان سلطنتی که از اول فوریه اجرایی می‌شود، نهادهای دارای اختیارات جمع‌آوری مالیات را فراتر از بانک‌ها و مؤسسات پس‌انداز گسترش می‌دهد. هدف وزارت خزانه‌داری اسپانیا این است که با فرار مالیاتی به شدت مبارزه کند. در حالیکه اسپانیا به‌طور فعال به سمت تصویب قوانین رمزنگاری مختلف حرکت می‌کند، اجرای سریع تغییرات، می‌تواند چالش‌های نظارتی را به همراه داشته باشد.

اشخاص و کسب‌وکارها می‌بایست تا ۳۱ دسامبر سال گذشته میلادی میزان سرمایه خود در حساب‌های کریپتوی غیر اسپانیایی را اظهار می‌کردند. با این حال، تنها اشخاصی که حساب کریپتوی آن‌ها از مرز ۵۰ هزار یورو فراتر می‌رود، موظف هستند میزان سرمایه خود را اعلام کنند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (۱۶ بهمن) از ۴۲ هزار و ۲۷۲ دلار تا ۴۳ هزار و ۵۳۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۴۲ هزار و ۶۳۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۱۶۰ دلار کاهش یافته است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸/۸۰ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۲۷۱ دلار تا ۲ هزار و ۳۳۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۵ دلار کمتر شده است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷/۶۶ میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]