با بازخورد مشتریان، محصولات بلوبانک را ارتقا می‌دهیم
با بازخورد مشتریان، محصولات بلوبانک را ارتقا می‌دهیم
با توسعه صنعت فین‌تک و رشد فناوری‌های مالی در جهان، کسب‌وکارهای متنوع این حوزه در ایران نیز شکل گرفتند.

ظهور نسل جدید بانکداری یکی از دستاوردهای توسعه صنعت فناوری‌های مالی در دنیاست و شرکت پردازشگران سامان که با نام «بلوبانک» آن را می‌شناسیم یکی از همین بانک‌های نسل جدید که به نئوبانک نیز مشهورند. در گفت‌وگو با مهرداد اندامی، مدیر ارشد محصول بلوبانک در مورد چالش‌ها و چشم‌انداز این محصول و محصولات مشابه آن صحبت کرده‌ایم. با ما همراه باشید و این گفت‌وگوی جذاب را از دست ندهید.

آقای مهرداد اندامی، بلوبانک به‌عنوان یک محصول ساختارشکن وارد حوزه بانکی شد و برای بسیاری از کسب‌وکارهایی که می‌خواستند به نئوبانک تبدیل شوند، مانند یک چراغ راه عمل کرد. چنین محصولاتی در بازار چالش‌های متعددی دارند و چالش‌های این محصولات ارتباط تنگاتنگی با رگولاتور دارد. درباره این موضوع توضیح دهید و بگویید که چه چالش‌هایی را در مسیر توسعه بلوبانک پشت سر گذاشته‌اید؟

فضای فین‌تک در ایران در یک برهه زمانی‌است که باید بیشتر از هر زمان دیگری در آن به نیاز مشتریان و به عبارت بهتر نیاز جدید مشتریان توجه شود. همان‌طور که خودتان می‌دانید ما بیش از ۳۰ بانک داریم که از دهه ۴۰ به مشتریان خود خدمات‌رسانی انجام می‌دهند. چیزی که باعث ماندگاری این بانک‌ها می‌شود تجربه بانکداری است. نگاه مشتری این است که باید تجربه بهتری را داشته باشد و به‌نظر من بلوبانک توانسته در ارائه تجربه کاربری بهتر برای مشتریانش خوب عمل کند. هدف ما این است که تجربه مشتریان را در محصولات متنوع فین‌تکی ارتقا دهیم. شاید جالب باشد که بدانید ترند این روزهای دنیا در صنایع مختلف، بهبود تجربه مشتری است و اگر کسب‌وکاری بتواند به یک تجربه کاربری خوب را برای مشتریانش رقم بزند، موفق خواهد شد.

بلوبانک برای ارتباط با کاربرانش و دریافت بازخورد از آن‌ها شیوه جذابی را پیش گرفته است. این روش‌ها و بازخورد گرفتن از مشتریان چه کمکی برای ارتقای بلوبانک به شما کرده‌اند؟

گوش دادن به درخواست‌ها و تفکر مشتریان‌مان همواره برای ما مهم بوده است. برای همین هم ما کانال‌هایی را برای ارتباط بهتر با مشتریان ایجاد کردیم و به موضوعاتی که برای آن‌ها مهم است توجه می‌کنیم. محور اصلی ما در بلوبانک توسعه خدمات به شیوه‌ای است که مشتریان از آن راضی باشند چون آن‌ها از محصول استفاده می‌کنند. ایده‌آل ما در توسعه محصولات‌مان این است که مشتریان نقشه راه محصولات را طراحی کنند. محصول ابتدا برای مشتری تولید می‌شود و سپس مسائل دیگری اهمیت پیدا می‌کنند. با دریافت بازخورد از مشتریان می‌توانیم تیم‌های داخلی‌مان را تقویت کنیم و در مسیر درست گام برداریم تا کاربران بتوانند بهترین تجربه استفاده از محصول را داشته باشند.

فضای قانون‌گذاری را تا چه حد در کار خود تاثیرگذار می‌بینید؟

اگر بخواهیم به آینده فکر کنیم باید به توسعه بازار فناوری‌های مالی بیندیشیم. داشتن یک رویکرد نوآورانه به تنهایی در کار ما کافی نیست و قانون‌گذار می‌تواند نقش موثری را در رشد این اکوسیستم ایفا کند. به‌طور مثال، فهم درست رگولاتور در بخش احراز هویت الکترونیکی اهمیت داشت و فضای فین‌تک ایران با یک قانون‌گذاری مناسب می‌تواند رشد قابل توجه‌ای را تجربه کند.

ما می‌توانیم به بانکداری باز نگاه متفاوتی داشته باشیم و به رشد اقتصادی برسیم. براساس آمارهایی که شرکت‌های تحقیقات بازار مانند مکنزی ارائه کرده‌اند، بازار این صنعت ۱۰۰ میلیارد دلار است و با یک قانون‌گذاری درست می‌توان به رشد اقتصادی رسید. رشد اقتصادی زمانی فراهم می‌شود که سرمایه‌گذاران بتوانند در خارج از کشور هم سرمایه‌گذاری کنند و از منابع‌شان به بهترین نحو بهره ببرند. ما در برهه‌ای از زمان هستیم که فعالان اکوسیستم و قانون‌گذاران می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و مسیر توسعه‌ این صنعت را هموار کنند. معتقدم که آیندگان ما را قضاوت می‌کنند و اگر بتوانیم فضای رشد و نوآوری را بهبود بخشیم، می‌توانیم از خروج سرمایه و نیروهای بااستعداد جلوگیری کنیم.

منبع

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]