نشانه‌های افزایش قیمت در بازار مسکن؛ خریداران و فروشندگان در انتظار
نشانه‌های افزایش قیمت در بازار مسکن؛ خریداران و فروشندگان در انتظار

اکوایران: واسطه‌گران ملکی می‌گویند تنش‌های اخیر و نوسانات ارزی باعث شده که قیمت مسکن افزایشی شود، اما هم‌اکنون تعداد خریدار کاهش یافته است.

 به گزارش اکوایران، بررسی بازار مسکن در منطقه ۱۰ پایتخت نشان می‌دهد که بازار مسکن شاهد افزایش قیمت غیر طبیعی بوده و برای مثال، واحدی که به ازای هر مترمربع از آن، ۷۰ میلیون تومان تعیین می‌شد هم‌اکنون با متری ۹۰ میلیون تومان عرضه شده است.

به گفته واسطه‌گران ملکی، تنش‌های اخیر و نوسانات ارزی باعث شده است که قیمت مسکن افزایشی شود اما هم‌اکنون تعداد خریدار کاهش یافته است.

به گفته مشاوران ملکی منطقه ۱۰، فروشندگان قصد دارند با قیمت بالاتر بفروشند و خریداران نیز از خرید خود مردد شده‌اند.

بنا به گزارش بانک مرکزی، این منطقه جزو پرمعامله‌ترین مناطق تهران است و در اسفند ۱۴۰۲، شاهد ۵۷۳ فقره معامله و متوسط قیمت هرمتر مسکن نیز در منطقه ۱۰، ۵۹ میلیون تومان بوده است.

آپارتمانی در محله جیحون و با ۹۶ مترمربع زیربنا و نوساز، ۹ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان و در محله استادمعین، واحدی ۸۵ متری و ۹ سال ساخت، ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در بریانک، برای واحدی ۱۰۵ متری و ۱ سال ساخت، ۷ میلیارد تومان و در محله جی، برای آپارتمانی ۱۰۳ متری و ۲ سال ساخت، ۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]