معرفی ژنراتورهای برق دیزل، بنزینی و گازی
معرفی ژنراتورهای برق دیزل، بنزینی و گازی
ژنراتورها تجهیزاتی با کارایی بالا هستند و می توانند برق مورد نیاز را در شرایط اضطراری تأمین کنند.

این تجهیز انرژی مکانیکی حاصل از سوختن گاز، بنزین یا گازوئیل را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند. ژنراتور برق برای تأمین برق منازل، ویلاها، ساختمان ها، بیمارستان ها، مراکز مهم امنیتی، بانک ها و صنایع بزرگ و کوچک به کار می رود.

اهمیت ژنراتورهای برق در تامین انرژی در شرایط اضطراری و غیر اضطراری

قطع برق می تواند خسارت های جبران ناپذیری به صنایع و مراکز مهم درمانی مختلف وارد آورد. امروزه کشور ما در شرایط بحرانی قرار گرفته و نمی تواند برق مورد نیاز مردم و صنایع را در تمام مناطق تأمین کند. دیزل ژنراتور می تواند برق مورد نیاز صنایع مختلف را به خوبی تأمین نماید؛ به همین دلیل خرید آن اولویت اصلی صاحبان صنایع است.

علاوه بر این اغلب دستگاه های موجود در بیمارستان ها و مراکز درمانی با انرژی الکتریکی کار می کنند. قطع برق می تواند سبب از کار افتادن این دستگاه ها و به خطر افتادن جان افراد شود. موتورهای برق برای مصارف خانگی نیز به کار می روند. بسیاری از باغ منزل ها و ویلاها در خارج از محدوده شهری قرار دارند و به برق شهری دسترسی ندارند. صاحبان این املاک برای روشنایی و تأمین برق لوازم الکترونیک ویلای خود از انواع ژنراتورها استفاده می کنند.

انواع ژنراتورهای برق

ژنراتورها بر اساس سوخت مصرفی خود، به انواع مختلف زیر تقسیم می شوند. آشنایی با هر کدام از این ژنراتورها و آگاهی از مزایا و معایب آن ها می تواند به ما در خرید یک موتور برق مناسب با مصرف سوخت بهینه کمک کند.

  • موتور برق دیزلی
  • موتور برق بنزینی
  • موتور برق گازی

ژنراتورهای برق دیزلی

موتور برق دیزلی که با نام موتور برق گازوئیلی نیز شناخته می شود، از جمله پرکاربردترین ژنراتورهای برق است. این ژنراتور در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید می شود و توان خروجی آن ها بین ۲۲۰ تا ۳۸۰ ولت متغیر است. در این نوع ژنراتور برای ایجاد احتراق از سیستم فشار زیاد استفاده می شود.

مزایای ژنراتورهای دیزلی

ژنراتورهای دیزلی دارای مزایای منحصر به فردی هستند که به آن ها اشاره می کنیم. منبع تغذیه این موتورها گازوئیل است که نسبت به سایر سوخت ها قیمت پایین تری دارد. علاوه بر این مصرف سوخت موتورهای برق دیزلی نسبت به سایر انواع موتورهای برق کمتر است. از دیگر مزایای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راندمان بسیار بالا
  • قابلیت عملکرد در دمای بالا
  • دوام و قدرت عالی
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • ایمنی بالا

مزایای ژنراتورهای دیزلی

معایب ژنراتورهای دیزلی

موتورهای دیزلی همانند تمامی موتورهای برق دارای معایبی نیز هستند. از جمله معایب این موتورها می توان به تولید آلودگی در اثر سوخت گازوئیل و ایجاد سروصدای نسبتاً زیاد اشاره کرد.

کاربردهای ژنراتورهای دیزلی

موتورهای برق دیزلی دارای مدل ها، برندها و توان های خروجی متفاوتی هستند و بر این اساس در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از ژنراتورهای دیزلی در پروژه های کارگاهی و صنعتی، دیتا سنتزها و سرورها و سیستم های اطلاعاتی از مهم ترین کاربردهای ژنراتورهای دیزلی هستند.

ژنراتورهای برق بنزینی

استفاده از ژنراتورهای برق بنزینی در کشور ما بسیار زیاد است. این موتورهای برق برای کار طولانی مناسب هستند. موتورهای برق بنزینی در ابعاد مختلف تولید می شوند؛ بنابراین به راحتی قابل حمل هستند و در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای ژنراتورهای بنزینی

ژنراتورهای بنزینی با استفاده از سوخت بنزین که در دسترس ترین سوخت در جهان است، کار می کنند؛ به همین دلیل تأمین سوخت برای آن ها بسیار آسان است. دیگر مزایای ژنراتورهای برق بنزینی به شرح زیر است:

  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • قیمت مناسب
  • تولید شده در ابعاد کوچک

معایب ژنراتورهای بنزینی

از جمله معایب ژنراتورهای برق بنزینی می توان به تولید گرمای زیاد، ایجاد سروصدای بالا و تولید بالای آلاینده CO2 که یک گاز گلخانه ای بوده و برای لایه اوزون مخرب است، اشاره کرد.

معایب ژنراتورهای بنزینی

کاربردهای ژنراتورهای بنزینی

تأمین انرژی الکتریکی برای منازل و مشاغل کارگاهی و کوچک مانند دندان پزشکی، جوشکاری و ساختمان های اداری کوچک از جمله کاربردهای ژنراتورهای بنزینی است.

ژنراتورهای برق گازی

ژنراتورهای برق گازی از جمله بی خطرترین ژنراتورهای برق هستند. توان این نوع ژنراتور از مدل بنزینی بیشتر است. این ژنراتورها در زمان کار آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند؛ به همین دلیل برای استفاده در تمامی مکان ها مناسب هستند.

مزایای ژنراتورهای گازی

ژنراتورهای گازی به دلیل نوع سوختی که دارند، بسیار کم مصرف هستند و سبب کاهش آلودگی هوا می شوند. هزینه های خرید و نگهداری از ژنراتورهای گازی نیز بسیار کم است. این مدل ژنراتور به دلیل گازسوز بودن طول عمر بیشتری هم دارد. سایر مزایای این محصول به شرح زیر است:

  • راندمان بالا و قابل اعتماد
  • استفاده بسیار آسان
  • سرعت تأمین برق بالا

معایب ژنراتورهای گازی

هزینه تعمیر موتور ژنراتورهای گازی نسبت به سایر انواع ژنراتورها بالا است. از دیگر معایب این ژنراتور می توان به عدم جابه جایی محصول، احتمال انفجار به وسیله نشت گاز، سختی استفاده در فصل های سرد سال و قدرت پایین تر نسبت به سایر انواع ژنراتور اشاره کرد.

کاربردهای ژنراتورهای گازی

برای تأمین برق زمین های کشاورزی، ساختمان های مختلف مانند هتل ها، مجتمع های تجاری، اداری و… می توان از ژنراتورهای گازسوز استفاده کرد.

عوامل موثر در انتخاب ژنراتور برق

عواملی متعددی در خرید و انتخاب دیزل ژنراتورها موثر هستند که بهتر است قبل از خرید این محصول با آن ها آشنا باشید. به خاطر داشته باشید که انتخاب یک ژنراتور مناسب و باکیفیت می تواند در افزایش بهره وری شما تأثیرگذار باشد.

برند

از عوامل مهم در خرید ژنراتور برق ، برند ژنراتور میباشد.در بازار ایران برند های مختلفی از ژنراتور های دیزلی وجود دارد که دیزل ژنراتور ولوو ،دیزل ژنراتور کامینز و دیزل ژنراتور پرکینز جز پرطرفدار ترین ژنراتور های دیزلی براساس نظرات مصرف کنندگان میباشد.

قدرت مورد نیاز

اولین گام برای خرید ژنراتورها قدرت مورد نیاز شما است. شما باید توان مصرفی تمام تجهیزات الکتریکی خود را جمع بسته و متناسب با آن دیزل ژنراتور مناسب را خریداری کنید.

نوع سوخت

نوع سوخت مصرفی ژنراتورها بسیار مهم است؛ به عنوان مثال در مکان هایی که گاز وجود ندارد، تأمین سوخت ژنراتورهای گازی بسیار مشکل است.

میزان صدا

صدای ژنراتورها باید به گونه ای باشد که مزاحمتی برای مجاور ایجاد نکند؛ مخصوصاً برای زمانی که ژنراتور را برای مصارف خانگی خریداری می کنید.

آلایندگی

برخی از ژنراتورها آلودگی بسیار بالایی تولید می کنند و مورد تأیید سازمان محیط زیست نیستند؛ بنابراین بهتر است ژنراتوری را خریداری کنید که کمترین آلاینده را تولید کند.

هزینه نگهداری

ژنراتورها پس از مدتی استفاده نیازمند تعمیر و تعویض قطعات هستند. از این رو توصیه می شود ژنراتورهایی را بخرید که قطعات یدک آن در دسترس باشد و هزینه تعمیر کمتری داشته باشد.

هزینه نگهداری

شرایط نصب

توجه به این مورد در زمان خرید از اهمیت بالایی برخوردار است. هر ژنراتوری شرایط نصب مخصوص به خود را دارد؛ به عنوان مثال ژنراتورهای بنزینی را نمی توانید در فضاهای بسته نصب کنید.

جمع بندی

ژنراتورها از مهم ترین تجهیزات تأمین کننده برق هستند و می توانند برق مورد نیاز منازل و صنایع بزرگ و کوچک را در شرایط اضطراری و غیر اضطراری تأمین کنند. ژنراتورها در ۳ نوع بنزینی، دیزلی و گازی تولید شده اند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که به طور تفصیلی در این مقاله به بیان آن ها پرداختیم.

خرید انواع ژنراتور های برق از راددیزل

ژنراتورها باید از فروشگاه های معتبر و در برندهای مطرح جهانی خریداری شوند تا بالاترین کیفیت را داشته باشند. فروشگاه اینترنتی راددیزل وارد کننده و تأمین کننده انواع ژنراتور برق از بهترین برندها است. شما عزیزان می توانید برای خرید ژنراتور و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این تجهیزات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]