قیمت آریزو ۶ جی‌تی اعلام شد؛ عرضه در سال آینده
قیمت آریزو ۶ جی‌تی اعلام شد؛ عرضه در سال آینده

آریزو ۶ جی‌تی قوی‌ترین سدان کوچک در سبد محصولات مدیران خودرو خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو، در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲، قیمت آریزو ۶ جی‌تی از سوی مدیران خودرو اعلام شد. این سدان با قیمت یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان به دست مشتریان خواهد رسید. البته عرضه نهایی آریزو ۶ GT در سال ۱۴۰۳ صورت خواهد گرفت.
نگاهی به مشخصات آریزو ۶ جی‌تی
آریزو ۶ جی‌تی قوی‌ترین سدان کوچک در سبد محصولات مدیران خودرو خواهد بود. این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این پیشرانه در خودروهای دیگر مدیران خودرو نظیر تیگو ۸ پرو، فونیکس FX و تیگو ۷ پرومکس نیز مورد استفاده قرار گرفته است. تاکنون سایر تیپ‌های این خودرو نظیر آریزو ۵ اسپرت و آریزو ۶ پرو، از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر استفاده می‌کردند.

گیربکس نصب‌شده روی آریزو ۶ جی‌تی نیز از نوع هفت سرعته دوکلاچه است که در دیگر خودروهای خانواده ام‌وی‌ام و فونیکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیب این گیربکس با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر شتاب و کشش قابل‌قبولی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. البته پیشرانه این خودرو از استاندارد عدم آلایندگی یورو ۶ پیروی می‌کند و به سوخت باکیفیت نیاز دارد. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در مقایسه با آریزو ۵ و آریزو ۶ بدون تغییر باقی مانده است و نباید توقع رانندگی اسپرت کاملی را از آن داشته باشید. آریزو ۶ جی‌تی با برند فونیکس به بازار ایران عرضه خواهد شد، از این رو یک سدان نیمه‌لوکس محسوب می‌شود. برخی از امکانات سدان نیمه‌لوکس فونیکس به این شرح هستند: شش کیسه هوا، دستیارهای رانندگی خودران سطح دوم، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم صوتی به همراه نمایشگر با قابلیت اتصال موبایل، دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم تهویه اتوماتیک و پدال شیفترهای تعویض دنده. کی‌ام‌سی J۷ و دانگ فنگ شاین مکس دو رقیب عمده آریزو ۶ GT در بازار ایران خواهند بود. از این رو طی سال آتی، شاهد رقابت محصول مدیران‌خودرو با سایر سدان‌های وارداتی بازار هستیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]