آتش بیمارستان گاندی از کجا شروع شد؟
آتش بیمارستان گاندی از کجا شروع شد؟

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: انتقال بیماران هم از بیمارستان گاندی به سایر بیمارستان‌ها توسط واحدهای اورژانس در حال انجام است.

به گزارش اکوایران؛ سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به وقوع حریق در بیمارستان گاندی تهران، گفت: درپی این حادثه ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چندین ایستگاه را به همراه نردبام، تانکر آب و غیره به محل حادثه اعزام کرد.

ملکی با بیان اینکه عملیات آتش‌نشانان در این محل آغاز شده است، اظهار کرد: جزئیات تکمیلی در خصوص این حادثه اعلام خواهد شد.

آماده‌باش اورژانس درپی حریق بیمارستان گاندی

محمداسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران با حضور در محل حادثه از آماده‌باش نیروهای اورژانس درپی این حادثه خبر داد.

به گفته توکلی، اورژانس تهران در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآمده است. همچنین دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس نیز به بیمارستان گاندی اعزام شده است.

 اعمال محدودیت‌های ترافیکی در اطراف بیمارستان گاندی

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت به ایرنا گفت: تیم‌های پلیس راهور در صحنه حاضرند و محدودیت‌های ترافیکی در مبادی منتهی به این بیمارستان اعمال می‌شود.

براساس اظهارات او، جنوب به شمال خیابان ولیعصر از بهشتی به سمت شمال، خط ویژه اتوبوس بی ار تی شمال به جنوب از میدان ونک و گاندی شمال به جنوب از دوم جنوب ممنوعیت تردد داریم. همچنین جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین هم ممنوعیت تردد اعمال شده است.

خبر مرتبط

یک بیمارستان در تهران آتش گرفت + جزئیات حادثه

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش سوزی در بیمارستان گاندی تهران خبر داد و گفت: هنوز گزارشی از مصدومان و فوتی های احتمالی داده نشده است.

بیمارستان گاندی در حال تخلیه است

رئیس بیمارستان گاندی به صداوسیما گفت: ضلع شرقی بیمارستان دچار حریق شده و در حال تخلیه بیمارستان هستیم و طبق اطلاعات اولیه هیچ یک از بیماران آسیبی ندیده است.

جزئیات حادثه از زبان خبرنگار صداوسیما

خبرنگار صداوسیما در گفت‌وگوبا شبکه خبر اظهار کرد: از طبقه ۴ به بالا آتش‌سوزی رخ داده و آتش نشان‌ها مشغول مهار آتش هستند، آتش سوزی در نمای کامپوزیت بیمارستان گاندی تهران از طبقات ۱۲ تا ۱۶ همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: درباره علت حادثه اطلاعاتی داده نشده و بیماران در حال خروج هستند.

حریق در نمای ساختمان بیمارستان گاندی است

براساس اظهارات سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، حریق بیمارستان گاندی بیشتر مربوط به نمای بیرونی ساختمان است و درحال حاضر باید منتظر ماند تا اطلاعات جدیدی کسب و در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود.

ملکی اعلام کرد: بنا بر گزارشات اولیه این آتش‌سوزی ییشتر بر روی نمای ساختمان بیمارستان بوده اما در هر صورت برای اطلاعات تکمیلی به زودی اعلام خواهد شد، هنوز گزارشی از مصدومان و فوتی های احتمالی داده نشده است. 

پرونده قضایی برای آتش‌سوزی بیمارستان گاندی تشکیل شد

 در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور علی صالحی دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند.

براساس اعلام میزان، همچنین در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

خبر مرتبط

پرونده قضایی برای آتش‌سوزی بیمارستان گاندی تشکیل شد

اکوایران: معاون دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل آتش‌سوزی بیمارستان گاندی پیدا کردند و در این زمینه پرونده قضایی برای بررسی علل وقوع این حادثه تشکیل شد.

پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور از آخرین وضعیت آتش سوزی در بیمارستان گاندی

معاون اول رئیس‌جمهور در گفتگوی تلفنی با وزیر کشور و استاندار تهران، ضمن پیگیری آخرین وضعیت آتش سوزی در بیمارستان گاندی تهران، بر آمادگی همه دستگاه های امدادی برای رسیدگی به حادثه مذکور تاکید کرد.

محمد مخبر در این تماس‌های تلفنی با احمد وحیدی و علیرضا فخاری، پشتیبانی لازم از دستگاه‌های امدادی و درمانی در پی آتش سوزی در بیمارستان گاندی تهران، را ضروری دانست و از مسئولان مربوطه خواست تا پایان عملیات مهار آتش سوزی و کمک رسانی به مجروحان و بیماران، حادثه مذکور را پیگیری کرده و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت موجود به کار ببندند.

وزیر کشور و رئیس آتش نشانی تهران نیز در این تماس‌های تلفنی آخرین وضعیت حادثه را تشریح و از تلاش همه دستگاه های امدادی برای مهار بحران و همه دستگاه های اجرایی استان برای پشتیبانی و رسیدگی به حادثه دیدگان خبر دادند.

انتقال ۸۰ بیمار از بیمارستان‌ گاندی به مراکز درمانی اطراف

 معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۸۰ تن از بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند. سعید کریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: با اقدامات انجام شده تاکنون با کمک عوامل اورژانس و دیگر امدادگران ۸۰ تن از بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند.

او ادامه داد: تا این لحظه هیچ بیمار ی آسیب ندیده است و هیچ فوتی بر اثر آتش سوزی در این بیمارستان نداشته است.

به گفته سعید کریمی، این ۸۰ بیمار از بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های یاس، کسری و دی منتقل شدند بیماران آی‌سی‌یو نیز در حال انتقال هستند.

تمام بیماران منتقل شدند

احمد قیومی فرماندار تهران شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به محل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی اظهار کرد: حریق در این بیمارستان توسط نیروهای سازمان آتش‌نشانی مهار شده و نگرانی وجود ندارد و تمامی بیماران نیز از بخش‌ها خارج شدند.

او افزود: هم‌اکنون نیروهای آتش‌نشانی در حال انجام عملیات اطفای حریق هستند و امیدوارم هرچه سریعتر با زحمات آتش‌نشانان بیمارستان به حالت عادی برگردد.

فرماندار تهران تأکید کرد: هیچ گونه نگرانی برای شهروندان و بیمارانی که در بیمارستان حضور داشتند، وجود ندارد.

اسکان بیماران سرپایی در هتل مجاور بیمارستان

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بیماران بیمارستان گاندی به ۵ بیمارستان معین در شهر تهران منتقل می‌شوند. انتقال بیماران بدحال صورت گرفته و بیمارانی که وضعیت پایدار داشتند و همچنین بیماران سرپایی در هتل مجاور بیمارستان اسکان داده شدند تا تعیین تکلیف بشوند.

پدرام پاک آیین افزود: هم‌اکنون در حال اطلاع‌رسانی درباره جزئیات انتقال بیماران بیمارستان گاندی به خانواده‌های آن‌ها هستیم و به تمام خانواده‌های بیماران بستری اطلاع‌رسانی می‌شود که بیماران‌شان به کدام بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند. تا این لحظه هیچ یک از بیماران سرپایی و بستری بیمارستان گاندی بر اثر حریق آسیبی ندیده‌اند.

آتش تقریباً مهار شد

محمدی فر مدیرعامل سازمان آتش نشانی در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرد: آتش تقریبا مهار شده اما هنوز تمام نشده ضمن اینکه هیچ فوتی و مصدومی گزارش نشده است.

محمدی فر آخرین گزارش حریق بیمارستان گاندی را چنین اعلام کرد: «ساختمان هتلینگی چسبیده به ساختمان بیمارستان گاندی بوده که کانون حریق از آنجا شروع شده است. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی افزود: دود ناشی از سوخت نمای کامپوزیت به بیمارستان سرایت کرده که در وهله اول ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی فراخوانده شدند که اولویت تعیین شده برای آنها تخلیه همه بیماران و همراهان بیماری که در بیمارستان حضور داشتند.، بود.

او تاکید کرد: اولویت بعدی ما کپسول‌های اکسیژن بیمارستان بود که با رعایت کامل مساله ایمنی و خنک‌کردن این کپسول‌ها از انفجار آنها جلوگیری شد. در حال حاضر حریق تحت کنترل است و ساختمان هتلینگ ۲۰ درصد دیگر حریق دارد که ان‌شالله تا یک ساعت دیگر این حریق هم تمام می‌شود. 

محمدی در پایان بیان کرد که هیچ‌مصدومی از بیماران بیمارستان، همراهان بیماران و کسانی که در هتلینگ بودند نداشته‌ایم و همه را به بیرون و به بیمارستان‌های دیگر منتقل کرده‌ایم.

علی نصیری، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره حادثه بیمارستان گاندی گفت: این آتش سوزی در ساختمانی که در حال بازسازی بوده صورت گرفته است و هیچ بیماری در آن بستری نبوده است.

مهار آتش در بیمارستان گاندی/ حریق از «نما» شروع شده بود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مهار شعله‌های آتش در بیمارستان گاندی خبر داد. 

ملکی در این‌باره گفـت: به محل اعلام خبر وقوع حریق در بیمارستان گاندی، چندین ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات و بالابرهای هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شده و عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.

او با بیان اینکه آتش‌سوزی از قسمت نمای ساختمان آغاز شده و به دلیل جنس آن به سرعت پیش‌روی کرده بود، اظهارکرد: همچنین شعله‌های آتش از طریق نما به بخش‌هایی از داخل ساختمان نیز سرایت کرده بود. آتش‌نشانان در این شرایط و از چندین جهت عملیات خود برای اطفاء حریق را که در بخش شرقی ساختمان رخ داده بود، آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز به جستجو در طبقات پرداختند، گفت: قسمت شرقی ساختمان عمدتا مربوط به بخش هتلینگ و اقامتی این بیمارستان بود و از این رو بیماران چندان در معرض حریق قرار نگرفتند. با این وجود با کمک گروهی دیگر از آتش‌نشانان و همچنین عوامل اورژانس و کادر بیمارستان نسبت به تخلیه بیمارستان و انتقال بیماران اقدام شد.

ملکی ادامه داد: همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز اقدام به جستجو در طبقات بیمارستان کردند که درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد بیمارستان مورد جستجو واقع شده است.

او درباره عملیات اطفاء حریق نیز گفت: می‌توان گفت که شعله‌های آتش به‌طور کامل در بیمارستان گاندی خاموش شده و تنها عملیات لکه گیری و تخلیه دود درحال انجام است. اما حضور و آماده‌باش آتش‌نشانان در محل همچنان ادامه دارد.

حضور وزیر کشور و استاندار تهران در محل حریق بیمارستان گاندی تهران

وحیدی با حضور در محل آتش سوزی بیمارستان گاندی گفت: علت دقیق حادثه و نقطه شروع آن باید مشخص شود.

۹۳ بیمار در بیمارستان حضور داشتند

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت اعلام کرد که ۹۳ بیمار در این بیمارستان حضور داشتند و نیروهای امدادی به سرعت به محل رفتند و دو اتوبوس آمبولانس به محل رفتن که می‌توانند ۱۳ نفر  جابه جا کنند که در حادثه کرمان نیز از آنها استفاده کردیم. از این ۹۳ بیمار ۹۱ بیمار به سرعت منتقل شدند و دو بیمار که تازه از اتاق عمل خارج شده بودند به نقطه‌ای امن در نزدیکی محل حادثه منتقل شدند.

 

بی‌توجهی به ۵ اخطار به بیمارستان گاندی

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مورد آتش‌سوزی بیمارستان گاندی گفت: آتش سوزی بیمارستان گاندی مهار شده و تحت کنترل است.

او با بیان اینکه ۱۲ ایستگاه با تجهیزات در محل آتش‌سوزی حاضر شدند، گفت: بعد از تخلیه بیماران باز هم به جستجو پرداختیم تا از تخلیه کامل مطمئن شویم.

ملکی ادامه داد: ۵ نردبان بلند در محل اطفای حریق حاضر است و آتش‌سوزی در نمای ساختمان کاملا خاموش شده‌است و عملیات لکه گیری و تخلیه دود در حال انجام است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: حضور و آماده‌باش آتش‌نشانان در محل همچنان ادامه دارد.

او در توضیح بیشتر درباره این حادثه گفت: ساعت۱۸:۲۰ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی در محوطه بیمارستان گاندی خیابان ولیعصر اعلام و بلافاصله ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند. 

ملکی افزود: قسمت مهمانپذیر بیمارستان با حدود ۱۷ طبقه با نمای کامپوزیت قابل اشتعال کاملا شعله ور بود. زمانی که نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند آتش به قسمت زیادی از  بخش های داخلی نفوذ کرده بود. از بالا نمای سوخته به پایین سرایت و همه را شعله ور می‌کرد. 

ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان همزمان با عملیات اطفای حریق، عملیات نجات را آغاز و همه افراد را به سلامت از قسمت خارج کردند. نیروها به قسمت اصلی بیمارستان نفوذ کرده و در هر طبقه نفراتی مستقر شدند تا از سرایت آتش به قسمت داخل بدنه اصلی بیمارستان جلوگیری شود. از سرایت آتش به داخل ساختمان اصلی بیمارستان جلوگیری شد. دود به همه طبقات نفوذ کرده بود. که در حال خروج دود هستیم.

او بیان کرد: تقریبا همه بیماران خارح و جستجوی مجدد برای سومین بار آغاز شد. تا به این لحظه مورد مصدوم یا تلفات جانی اعلام نشده است.

سخنگوی آش‌نشانی در گفت‌وگو با صداوسیما اظهار کرد: تاکنون ۵ مرتبه به بیمارستان گاندی اخطار ناایمن بودن داده شده‌ بود که آخرین بار ماه آبان بوده است. 

مشخصات دقیق بیماران انتقالی به دیگر بیمارستان‌ها به زودی اعلام می‌شود

رئیس اورژانس تهران گفت: آمار نهایی مصدومان احتمالی حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی در حال تجمیع توسط همکاران است.

او ادامه داد: به زودی بعد از اتمام کامل عملیات در بیمارستان گاندی اینکه هر بیمار به کدام بیمارستان منتقل شده نیز به صورت لیست تجمیعی از سوی رسانه‌ها به اطلاع مردم می‌رسد.

درخواست پیرهادی از رئیسی

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پی حادثه بیمارستان گاندی گفت: ساختمان این بیمارستان در رسته ساختمان‌های پرخطر بوده و پنج‌بار اخطار دریافت کرده است؛ سه‌بار در کمیته رفع خطر منطقه طرح موضوع ناایمنی بیمارستان در دستور بوده و دستورالعمل ایمنی به مالکین ابلاغ شده است اما متأسفانه موضوع با پیگیری مناسب روبه‌رو ‌نشده است.

 

او تاکید کرد: وجود حدود بیست‌هزار ساختمان بسیار پرخطر و پرخطر در کلانشهر تهران هیچ توجیهی ندارد.

پیرهادی اظهار کرد: در صدر توجهات باید ساختمان‌های امدادی، خدمت‌رسان و دولتی، ایمن‌سازی شوند و وجود ساختمان ناایمن در این مجموعه‌ها به‌هبچ‌وجه قابل قبول نیست. در این راستا از رئیس محترم جمهور و وزیر محترم کشور می‌خواهم دستور رسیدگی عاجل صادر فرمایند.

آخرین تصویر از بیمارستان گاندی تهران پس از آتش‌سوزی

اسامی بیماران بیمارستان گاندی

مردم برای کسب اطلاع از وضعیت بیماران خود جدا از تماس با شماره ۱۱۵ خودداری کنند

خانواده بیماران می‌توانند با شماره تماس ۴۶۰۱۵۸۲۷ تماس بگیرند و با اعلام اطلاعات بیمارشان، از محل انتقال بیمار مطلع شوند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]