رکورد جدید در بازار رمزارزها: باز هم پای بیت‌کوین در میان است
رکورد جدید در بازار رمزارزها: باز هم پای بیت‌کوین در میان است

اکوایران: بیت‌کوین یک رکورد جدید در تعداد معاملات روزانه را ثبت کرده است. با این حال، قیمت این ارز دیجیتال همچنان پایین باقی مانده است.

به گزارش اکوایران، تعداد معاملات بیت‌کوین با ثبت سطح ۹۲۶ هزار و ۸۴۲، یک رکورد تاریخی را به ثبت رسانده است.

به نوشته کوین‌ تلگراف، بیت‌کوین در ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) بیش از ۹۲۶ هزار معامله روزانه را ثبت کرد تا از رکورد پیشین خود یعنی بیش از ۷۳۱ هزار معامله که در دسامبر ۲۰۲۳ ثبت شده بود، عبور کند.

رکورد تعداد معاملات روزانه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال که سه روز پس از رویداد هاوینگ (۱ اردیبهشت) رخ داد، همزمان بود با آغاز به کار «بیت‌کوین رونز» که یک پروتکل جدید برای صدور توکن‌های قابل تعویض در شبکه بیت‌کوین است.

رونز دارای بالاترین سهم در تراکنش‌های بیت‌کوین است و ۶۸ درصد از کل تراکنش‌های این ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهد. سرمایه‌گذاران در مجموع ۳/۶ میلیون تراکنش مربوط به رونز را انجام داده‌اند.

در حالیکه این احتمال وجود دارد رونز به عنوان استاندارد توکن غالب در شبکه بیت‌کوین باقی نماند، این پروتکل، گواهی بر ارزش فضای بلوک در بیت‌کوین محسوب می‌شود.

با وجود ثبت رکورد در تراکنش‌های بیت‌کوین، قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال همچنان در سطح پایین و بالاتر از کانال ۶۴ هزار دلار باقی مانده است. نخستین ارز دیجیتال جهان در نمودار ماهانه بیش از ۹ درصد افت قیمت داشته است.

در حالی که رونز علاقه قابل توجهی را در جامعه بیت‌کوین ایجاد کرده، فرصت واقعی بازار ممکن است تنها چند ماه پس از فروکش کردن موج اول هیاهوی سرمایه‌گذاران به وجود آید.

کارشناسان هشدار داده‌اند که به دلیل عدم استفاده اولیه، رونز می‌تواند مستقیما پس از راه‌اندازی شبیه به میم‌کوین‌های دارای نوسان قیمت بالا معامله شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (۸ اردیبهشت) از ۶۲ هزار و ۵۰۷ دلار تا ۶۳ هزار و ۹۱۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، ۶۳ هزار و ۲۹۹ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۶۰۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹/۷۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۷۳ دلار تا ۳ هزار و ۲۸۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، ۳ هزار و ۲۳۸ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۹۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱/۲۸ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود ۳ درصد رشد داشته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]