پژو ورقش برگشت / ایران خودرو دیگر این خودروها را دوست ندارد
پژو ورقش برگشت / ایران خودرو دیگر این خودروها را دوست ندارد

اکو ایران : تولید و فروش خانواده پژو در سال گذشته افت کرد تا نشان دهد آبی های جاده مخصوص دل از این گروه خودرویی کَنده و تمرکز خود را روی تولید و فروش سایر محصولات خود قرار می دهد.

به گزارش اکو ایران، بررسی اطلاعات ایران خودرو در سایت کدال سازمان بورس تا پایان بهمن ۱۴۰۲ از افت حدود ۲۲ درصدی تولید گروه پژو به نسبت مدت مشابه سال ۱۴۰۱ خبر می دهد.

آبی های جاده مخصوص طی ۱۱ ماهه سال گذشته در مجموع حول و حوش ۲۵۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع پژو تولید کرد. این خودروساز تا پایان بهمن ۱۴۰۱ حدود ۳۲۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه پژو تولید کرده بود. بنابراین شاهد هستیم که تیراژ تولید خانواده پژو طی مدت زمان مورد بررسی نزدیک به ۷۴ هزار دستگاه کاهش یافته است.

ایران خودرویی ها تنها در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ بیشتر از دو ماهه اول ۱۴۰۱ محصولات حاضر در سبد محصولاتی گروه پژو را در خطوط تولید خود مشاهده کردند. طی خرداد تا بهمن ۱۴۰۲ روند تولید گروه پژو به نسبت همین بازه زمانی در ۱۴۰۱ با کاهش همراه بوده است.

مطالعه وضعیت فروش گروه پژو نیز طی ۱۱ ماهه سال گذشته به نسبت مدت مشابه در سال پیش از آن از افت نزدیک به ۲۴ درصدی خبر می دهد.

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در پایان دومین ماه از فصل زمستان ۱۴۰۲ حدود ۲۵۵ هزار و ۲۸۰ دستگاه انواع پژو را برای متقاضیان فاکتور کرد. ایران خودرویی ها در همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۳۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه از اعضای خانواده پژو را به مشتریان تحویل دادند. بنابراین شاهد هستیم که فروش گروه پژو در بازه زمانی مورد مطالعه به لحاظ تیراژ با افت حول و حوش ۸۱ هزار و ۳۵۰ دستگاه مواجه بوده است.

بررسی فروش محصولات گروه پژو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و مقایسه آن با مدت مشابه در ۱۴۰۱ نشان می دهد سرعت فاکتور کردن انواع پژو کاهش پیدا کرده است. آبی های جاده مخصوص در در بازه زمانی مهر تا بهمن سال گذشته در مجموع حول و حوش ۱۰۸ هزار و ۸۵۰ دستگاه انواع پژو را به مشتریان خود فروختند. تیراژ فروش گروه پژو در نیمه دوم ۱۴۰۱ حدود ۱۶۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه بوده است. مقایسه دو تیراژ فروش یاد شده از کاهش نزدیک به ۵۴ هزار و ۸۵۰ دستگاهی خبر می دهد. بنابراین افت نزدیک به ۳۴ درصدی در فروش خانواده پژو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاده است.

به نظر می رسد افت گروه پژو در تولید و فروش را باید در زیان ده بودن اعضای این خانواده خودرویی جست و جو کرد. مدیران ایران خودرو تصمیم گرفتند در شرایطی که امکان فروش با قیمت های دلخواه را ندارند  به منظور مدیریت بهینه تر شرکت تولید محصولاتی که زیان بیشتری را به آنها تحمیل می کنند در گام اول محدود و در گام بعدی متوقف کنند. خودروهایی مانند خانواده پژو ۲۰۶، خانواده پژو ۴۰۵ و خانواده پژو پارس در دسته محصولات زیان ده این خودروساز قرار می گیرند. بنابراین افت تولید و فروش گروه پژو ا باید به علت کاهش تیراژ اعضای این گروه خودرویی دانست.

افت تیراژ تولید و فروش گروه پژو نشان می دهد آبی های جاده مخصوص در سال جاری قصد دارند تا تمرکز خود را روی سایر محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود قرار دهند. این اتفاق را می توان به برگشتن ورق پژو تعبیر کرد.     

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]