متقاضیان دنا با این خبر دو دسته شدند / سایه محصولات دیگر ایران خودرو روی سر دنا سنگینی می کند
متقاضیان دنا با این خبر دو دسته شدند / سایه محصولات دیگر ایران خودرو روی سر دنا سنگینی می کند

اکو ایران : سه خودرو از سوی ایران خودرو به ثبت نام کنندگان دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس دستی که قرار بود خودروی خود را در بهار ۱۴۰۳ تحویل بگیرند، پیشنهاد شده است.

به گزارش اکو ایران، ایران خودرو قصد دارد تا ثبت نام کنندگان برای دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس دستی را قانع کنند تا به جای خودروی مورد نظر خود یکی از سه خودروی دنا با گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور EF7P، تارا با گیربکس دستی V1P و سورن با موتور XU7P را به عنوان خودروی جایگزین بپذیرند.

تارا با گیربکس دستی V1P و سورن پلاس با موتور XU7P به صورت فروش فوق العاده (تحویل ۹۰ روزه) واگذار می شود. قیمت فروش فوق العاده دو خودروی یاد شده به ترتیب حدود ۵۸۰ میلیون تومان و حول و حوش ۴۶۰ میلیون تومان است.

البته هر دو خودرو به صورت ÷یش فروش هم واگذار می شوند.

سورن پلاس با موتور XU7P از سوی ایران خودرویی ها در دو بازه زمانی تیر ۱۴۰۳ و همچنین مرداد سال آینده به متقاضیان دنا دستی با موتور توربو شارژ وا گذار می شود. پیش پرداخت سورن برای تحویل در تیر سال آینده حدود ۲۳۰ میلیون تومان (۵۰ درصد قیمت فعلی این خودرو) و برای تحویل در مرداد ۱۴۰۳ حول و حوش ۲۰۶ میلیون تومان (۴۵ درصد قیمت فعلی این خودرو) است.

سورن پلاس با موتور XU7P چه در فروش فوق العاده و چه در پیش فروش با سه رنگ سفید، مشکی آبنوس و خاکستری متالیک در دسترس متقاضیان قرار دارد.

تارا با گیربکس دستی V1P نیز به صورت پیش فروش واگذار می شود. آبی های جاده مخصوص دو بازه زمانی مرداد و شهریور ۱۴۰۳ را برای واگذاری این خودروی جایگزین در نظر گرفتند.  

متقاضیانی که قصد تحویل گرفتن تارا با گیربکس دستی V1P را در مرداد سال آینده دارند باید مبلغی نزدیک به ۲۹۰ میلیون تومان را به حساب اعلامی ایران خودرو واریز کنند. ثیت نام کنندگان دنا دستی با موتور توربو شارژ اگر قصد داشته باشند تا تارا با گیربکس دستی V1P را در شهریور آینده تحویل بگیرند باید حدود ۲۶۱ میلیون تومان را واریز کنند. پیش پرداخت مرداد ۵۰ درصد قیمت فعلی تارا با گیربکس دستی V1P محسوب می شود و پیش پرداخت برای خرید خودرو در شهریور سال اینده نیز ۴۵ درصد قیمت فعلی خودروی جایگزین شده است.

تارا با گیربکس دستی V1P چه در طرح فروش فوری و چه در طرح پیش فروش با ۶ رنگ مشکی آبنوس، سفید، نقره ای متالیک، خاکستری متالیک، تیتانیوم و آبی کبود به متقاضیان واگذار می شود.

دنا با گیربکس دستی و موتور EF7P نیز تنها به صورت پیش فروش واگذار می شود. این خودروی جایگرین همانند تارا با گیربکس دستی V1P در مرداد و شهریور سال آینده برای متقاضبان فاکتور می کند.

پیش پرداخت برای تحویل گرفتن دنا با موتور EF7P گیربکس دستی در مرداد سال آینده حول و حوش ۲۷۶ میلیون تومان (۵۰ درصد قیمت فعلی خودرو)  تعیین کرده است.

پیش پرداخت مرداد ۱۴۰۳ نیز حدود ۲۴۸ میلیون تومان  (۴۵ درصد قیمت فعلی خودرو) است.

دنا با گیربکس دستی و موتور EF7P با پنج رنگ سفید، مشکی آبنوس، نقره ای متالیک خاکستری متالیک و تیتانیوم پشت ویترین ایران خودرو قرار گرفته است.

ایده خودروی جایگزین ایران خودرو برای چندمین دفعه از سوی این خودروساز مورد استفاده قرار گرفته است. این ایده آبی های جاده مخصوص سبب می شود ثیت نام کنندگان دو دسته شوند، دسته ای که ایده ایران خودرو را پذیرفته و خودروهای جایگزین را انتخاب کرده اند و دسته ای که بر دربافت خودروی مورد نظر خود پافشاری کرده اند.

هر چه هست ایران خودرویی ها با توجه به وضعیت بغرنج مالی از یک طرف و همچنین تعهد به واگذاری خودروهایی که به صورت دستوری در سامانه یکپارچه عرضه کرده اند ولی به دلیل فاکتور کردن زیر قیمت تمام شده و چالش های مربوط به استانداردهای ۸۵ گانه نم توانند خودروهای انتخابی ثبت نام کنندگان را به آنها تحویل دهند.

باید منتظر ماند و دید متقاضیان دنا با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ چه تصمیمی خواهند گرفت، آیا پیشنهاد مطزح شده را می پذیرند یا منتظر می شوند تا خودروی مدنظر به آنها واگذار شود؟

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]