افزایش دوباره ارزش بازار بیت‌کوین به بیش از یک تریلیون دلار
افزایش دوباره ارزش بازار بیت‌کوین به بیش از یک تریلیون دلار

اکوایران: بیت‌کوین توانسته ارزش بازار خود را به بیش از یک تریلیون دلار برساند و قیمت این ارز دیجیتال نیز در روز چهارشنبه از مرز ۵۲ هزار دلار عبور کرد.

به گزارش اکوایران،‌ بیت‌کوین توانست در روز چهارشنبه (۲۵ بهمن) و همزمان با رویه صعودی بازار کریپتو، از مرز ۵۲ هزار دلار عبور کند.

به نوشته بلومبرگ، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده و همین موضوع باعث شده ارزش بازار آن برای نخستین‌بار از دسامبر ۲۰۲۱ از مرز یک تریلیون دلار عبور کند. در این میان، اتریوم در روز چهارشنبه رشد ۵ درصدی را ثبت کرده است و ارزهای دیجیتال دیگر مانند آوالانچ،‌ پولکادات و پالیگان نیز با رشد قیمت همراه شدند.

انتشار گزارش قوی‌تر از حد انتظار از تورم آمریکا در روز سه‌شنبه، برای متوقف کردن روند بازیابی ارزش بیت‌کوین که حدود یک سال است آغاز شده،‌ کافی نبوده است. یکی از علت‌های اصلی افزایش چشمگیر قیمت بیت‌کوین به صندوق‌های قابل معامله این ارز دیجیتال (ETF بیت‌کوین) مربوط می‌‎شود که حدود یک ماه قبل از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مجوز فعالیت گرفتند. با این حال، برخی تحلیل‌گران هشدار داده‌اند که سیگنال‌های فنی حاکی از آن است که این روند افزایش قیمت به‌طور موقت متوقف خواهد شد.

در همین حال، کارشناسان معتقدند که بر اساس روندهای تاریخی،‌ رویداد بعدی هاوینگ بیت‌کوین که در ماه آوریل انجام می‌‎شود و عرضه این ارز دیجیتال را محدود می‌کند، قیمت آن را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

قیمت بیت‌کوین به دنبال سقوط شدید این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲، از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا کنون با رشد سه برابری همراه شده و معامله‌گران بر شکسته شدن رکورد تاریخی قیمت این ارز دیجیتال در سال جاری میلادی متمرکز شده‌اند. بیت‌کوین در نوامبر ۲۰۲۱ به رکورد قیمت حدود ۶۹ هزار دلار دست یافته بود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۲۵ بهمن) از ۴۹ هزار و ۲۶۳ دلار تا ۵۲ هزار و ۱۰ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۸ شب چهارشنبه به وقت ایران، ۵۱ هزار و ۶۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۲ هزار و ۹۰۰ دلار بیشتر شده است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹/۸۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته نزدیک به ۲۰ درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۶۱۹ دلار تا ۲ هزار و ۷۶۹ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۸ شب چهارشنبه به وقت ایران، حدود ۲ هزار و ۷۵۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۱۲۰ دلار بیشتر شده است. حجم معاملات اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹/۹۴ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته گذشته حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]