شرکت فراری چگونه در رقابت پیشتاز است؟
شرکت فراری چگونه در رقابت پیشتاز است؟

اکوایران: مدیرعامل شرکت خودروسازی لوکس فراری معتقد است که مدیران ارشد باید خطر دور افتادن از مشتریان یا حتی کارمندان خود را درک کنند و متوجه آن باشند.

به گزارش اکوایران، بندتو ویگما، مدیر عامل خودروسازی فراری است که بر نسل تازه‌­ای از خودروسازی نظارت می‌کند چرا که این شرکت به سمت ساخت خودروهای برقی حرکت می‌کند. بلومبرگ درباره مسیر روبه جلوی شرکت و همینطور مسیر خود او با این فیزیکدان ایتالیایی که دوسال است این شرکت را رهبری می‌کند گفت‌وگویی انجام داده است.

ویگنا معتقد است زمانی که کسی در سلسله مراتب بالا قرار می گیرد ممکن است گمان کند که همه چیز را می‌داند. این درحالی که باید چشمان و گوش­هایش را برای آنچه مردم در داخل و خارج از شرکت می‌گویند باز نگه دارد.

از نظر او، این خطر وجود دارد که وقتی مدیریت را به عهده می‌­گیرید ارتباط خود را با مشتریان از دست بدهید و بنابراین درباره آنچه آن‌ها می خواهند اشتباه کنید. همچنین این خطر وجود دارد که به تامین کنندگان نیز گوش ندهید. حتی ریسک این هست که به کارمندان هم گوش ندهید و حتی فراموش کنید که دو گوش و یک دهان دارید.

او معتقد است که زمانی که قصد دارید کاری جدید انجام دهید یک تیم کوچک، یک دنده بیشتر دارد. در یک تیم کاری بزرگ، شما تنها یک عدد هستند ولی در یک تیم کوچک شخصی هستید که از یک طریق یا بیشتر در کار مشارکت دارید. و در این حالت، سرعت یادگیری از اشتباهات نیز بالاتر است.

به گفته ویگنا، رقبا همه‌جا هستند. باید به شرکت­‌هایی که کوچک و سریع هستند توجه کرد چراکه آنها می‌توانند بازار را غافلگیر کنند. در این صنعت، این مساله به راحتی تکنولوژی نیست، چراکه معمولا در تکنولوژی میراث آنقدرها مهم نیست. اما وقتی درباره یک شرکت لوکس صحبت می‌کنید، این بعد میراث وجود دارد و بسیار هم مهم است. ولی درس مهم این است که همیشه باید به رقبای احتمالی توجه داشت که کوچک، سریع و چابک هستند.

به عقیده او، برای اینکه یک مدیرعامل خوب باشید باید همیشه بدگمان باشید. چراکه زمانی که در میان برترین­‌ها هستید و می­‌خواهید آنجا بمانید باید به چیزهایی که اطرافتان اتفاق می‌افتد گوش کنید.

به گفته او، سبزتر شدن مهم است، به خصوص برای یک شرکت لوکس، چراکه این شرکت یک کالاهای نمادین تولید می‌کند، نه یک محصول کاربردی. بنابراین سبز شدن برای مجوز اجتماعی مهم است. شرکت فراری هم قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ کربن خنثی شود.

به گفته او، ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که گاهی اوقات چیزها بیش از اندازه با کامپیوترهای انجام می‌شوند. ولی باید به این موضوع توجه کرد که تکنولوژی­‌های جدید همواره ابزاری هستند که باید توسط مردم استفاده شوند، نه برعکس.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]