برای اسکی چقدر باید هزینه کنیم؟
برای اسکی چقدر باید هزینه کنیم؟

هر ساله با شروع فصل سرد و بارش‌ برف، استقبال مردم از اسکی، محبوب‌ترین تفریح زمستانی به اوج خود می‌رسد؛ تفریحی که می‌تواند تجربه یک زمستان فراموش نشدنی را برای علاقه‌مندان با هر سن و جنسیتی رقم بزند، اما این علاقه‌مندی چه میزان هزینه دارد و آیا همه مردم می‌توانند آن را رقم بزنند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، پیست توچال یکی از مکان‌های پرطرفدار استان تهران در فصل زمستان است که انواع و اقسام تفریحات ورزشی را دارد. جذابیت تعطیلات زمستانی و تجربه اسکی بسیاری را مشتاق می‌کند تا خود را به پیست توچال برسانند و از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرند. در این مطلب به هزینه‌هایی که نیاز است برای تفریح در پیست اسکی توچال بپردازیم، پرداخته‌ایم. 
سه میلیون برای چند ساعت تفریح
لباس گرم، کلاه ایمنی، چوب و فیکس اسکی، کفش اسکی، باتوم، عینک و دستکش تجهیزاتی است که علاقه‌مندان به این تفریح به آن نیاز دارند. ممکن است برخی افراد که به صورت حرفه‌ای اسکی را دنبال می‌کنند و از علاقه‌مندان جدی این ورزش هستند، تجهیزات کافی را از قبل تهیه کرده باشند اما این تجهیزات را می‌توان در پیسک اسکی، اجاره هم کرد. هزینه اجاره ست کامل لوازم اسکی برای هر نفر در پیست اسکی توچال ۶۶۰ هزار تومان است. 
گرچه تهیه وسایل و تجهیزات اسکی می‌تواند ما را آماده اسکی سواری کند اما اسکی ورزشی است که نیاز به آموزش دارد. آموزش اسکی به دو صورت روزانه و ساعتی است که هزینه آن بنا به درخواست هر نفر و میزان نیازی که دارد متفاوت است. هزینه مربی برای آموزش اسکی در پیست توچال حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا دو میلیون تومان است. 
حضور در پیست اسکی و لذت بردن از این ورزش مهیج، هزینه‌های جانبی از جمله تغذیه هم دارد. هزینه استفاده از تله کابین هم باید به لیست هزینه‌های تجربه اسکی سواری اضافه کرد. هزینه تله‌کابین برای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان است که باید به صورت اینترنتی پرداخت شود. 
در نهایت با در نظر گرفتن میانگین هزینه‌های مطرح شده، به نظر می‌رسد تجربه هر بار اسکی رفتن می‌تواند به مبلغ چند میلیونی برسد. البته در روزهای ابتدایی بهمن ماه روح‌الله امداد، مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال در پاسخ به پرسش پرهزینه بودن ورزش اسکی، با اشاره به تخفیفات درنظر گرفته شده گفت: هزینه ورزش اسکی در پیست توچال با در نظر گرفتن هزینه‌های تله‌کابین، اجاره وسایل و آموزش نهایتا به ۳ میلیون تومان خواهد رسید. 
لازم به ذکر است که مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال درآمد ماهیانه این پیست را ١٠ میلیارد تومان اعلام کرده که رقم قابل توجهی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]